Диакон произносит великую ектению до прошения: «О плавающих…» включительно и включает в нее особые прошения по Требнику:
«О еже не помянути беззаконий и соблазнов нас, грешных и недостойных рабов Своих, но милостивно очистити грехи наша и отвратити гнев Свой, праведно движимый на ны, Господу помолимся».
«О еже ни яростию обличити, нижé гневом наказати нас, но помянути яко плоть есмы΄, дух ходя΄й и не обращáяйся, и милостивно пощадити от смерти дýши наша, Господу помолимся».
«О еже не внити в суд с рабы Своими и не нáзрити беззакония наша, но очистити я (их), и милостиву быти, и пощадити люди согрéшшыя, Господу помолимся».
«О еже помянути щедроты и милости Своя, яко от века суть, грехов же юности и неведения нашего не помянути и помиловати нас, Господу помолимся».
«О еже услышати от храма Святаго Своего глас наш и исцелити болезни смертныя, одержáщыя нас, и потоки беззакония смутившыя нас изсушити, Господу помолимся».
«О еже вскоре изъяти нас от сетéй смертных и от болезней адовых избавити, Господу помолимся».
«О еже милостивно продолжи΄ти рабом Своим покаяния время и не безгодно яко неплодную смоковницу посещи΄, но благосердием окопати и милосердия росою напоити, плодов покаяния и обращения нашего человеколюбно еще ожидая, Господу помолимся».
«О еже вознести нас от врат смертных и меч изъятый и лук Свой напряжéнный и в нем сосуды смертныя на ны праведно уготóванныя со стрелами горящими милостивно (да не погибнем) от нас отвратити, Господу помолимся».
«О еже услышати молитву нашу, и моление наше внушити, и слез наших не премолчати, но ослабити нам, да почием прежде даже не отъи΄дем и ктому не будем, Господу помолимся».
«О избавитися нам…» и прочие прошения до конца. Священник: «Яко подобает Тебе…»
На «Бог Господь», тропарь, глас 2-й:
«Во гневе Твоем, Боже, помяни щедрóты Твоя, прах бо и пепел есмы΄, дух ходя΄й и не обращáяйся, и не яростию Твоею обличи нас, да не погибнем до конца, но пощади души наша, яко Един Милосерд» (дважды).
На «Слава, и ныне», Богородичен: «Заступнице Усердная…». Псалом 50-й и сразу канон Пресвятой, Единосущной, Животворящей и Нераздельной Троице, глас 8-й.
«Грехов буря изри΄ну мя в глубину нéмощи, и частыя болезни, якоже треволнение, мя обуревают, окаяннаго. Единосильная Державо, Троице Святая, умилосердися, спаси мя, люте погибающа».
«Слава»: «От содержащаго греха избави, Троице Нераздельная, нас, Твоя рабы, росою милости Твоея угашáющи зной лютых моих болезней и здравие подающи, яко да православно воспеваем Тя».
«И ныне», Богородичен: «Избáвителя и Вседетеля и Господа во чреве носившая, наша недуги, Всечистая, понесшаго, Того убо моли, лютыя нéмощи Твоя рабы избавити, Едина человеком Пóмоще».
«Да человеколюбия на мнóзе, Владыко, Твоего покажеши бездну, Всесильне, недýга свободи смертоноснаго и болезней лютых рабы Твоя, Едине Долготерпеливе».
«Слава»: «Яко Божии предстоятели, служебнии дýси, Ангели и Архангели, Сего мóлите, утолити недуг, разорити печаль, смертоносныя же части избавити».
«И ныне»: Богородичен: «Исцелений Источника Тя благих покáза, Бездна из Тебе прошедшая, Христос Господь, Отроковице Непорочная, темже рабы Твоя избави нéмощи, бурею потопляемых».
По 3-й песни катавасия: «Избави от бед рабы Твоя, Многомилостиве, яко мы усердно к Тебе прибегаем, к Милостивому Избáвителю, всех Владыце, в Троице славимому Богу».
Затем следует ектения сугубая: «Помилуй нас, Боже…», за которой — седален:
«Не отри΄ни до конца согрéшшыя люди Твоя, Владыко, нижé отстави милости и щедрóты Твоя от нас, но яко Бездна сый щедрот и милосердия пучина, приими мольбы наша и избави нас от належащия беды΄ и нýжды, Един бо еси Благоувéтливый».
«Христовы таи΄нницы, самовидцы и проповедницы, прии΄мшии дар исцеления, и врачéве суще душевнии, от нужд мя, апостоли, изведите содержáщаго недуга, Иисуса моля΄ще Владыку, и Избáвителя, и Господа».
«Слава»: «Грехов буря ныне нас пости΄же, немощи вóлны обуревают, болезни погружают частыя, скорби бо и болезни нас, окаянных, обретóша, апостоли Господни, вашими мольбами пóмощи руку подайте».
«И ныне», Богородичен: «Болезньми лютыми и частыми ударяеми, Дево, вси Тебе припáдаем, державным покровом Твоим, Чистая, спаси нас всех, ущедри, Богоневестная, избави мора и лютыя немощи и болезни исцели, Владычице».
Песнь 5-я. Ирмос: «Вскýю мя отринул еси…»
«Пронзéни бы΄хом стрелáми нéмощи повелением Твоим, Господи, и утвердися на нас рука Твоя, Всесильне, яко Бог Щедрый, ущéдри всех Твоею милостию, молитвами святых мучеников Твоих».
«Слава»: «Сына якоже древле вдови΄ча возставил еси Твоим повелением, умерщвлéна, Слове, лютыя немощи рабы Твоя, яко Един Благ и Милостив избáвивый, оживотвори, Едине Человеколюбче».
«И ныне», Богородичен: «В нощи΄ житейстей буря пости΄же всякаго озлобления, покрыло мя, Дево, нéмощи омрачение, но возсияй ми, прохлаждения, Пречистая, свет, и к свету благомóщия настави».
«Разслабленнаго якоже древле стягнýл еси, Божественным манием от недуга болезненнаго, и одра озлобления, и недуга тяжчайшаго, ущéдрив даждь здравие, Многомилостиве».
«Слава»: «Пророческий лик, апостолов собрание, полк страдальцев ныне молит Тя, Едине Многомилостиве, о людех Твоих, сих ущедри».
«И ныне», Богородичен: «Марие, чистое девства Сокровище, Ты очисти нас, и недугов, и скорбей, и содержащия ныне нéмощи избави, да верою Тя прославим».
По 6-й песни: «Избави от бед…» (см. по 3-й песни).
После малой ектении и возгласа срáзу — кондак, глас 6-й:
«Болезни адовы обыдóша нас, и прикры΄ ны сень смертная, и яко воск от огня, дни΄е наши тают от лица гнева Твоего, Господи, но, яко Щедр, во гневе милости помяни и пощади люди Твоя, да жи΄ви суще, в покаянии славим Тя, Единаго Человеколюбца».
Затем читается Апостол (зачало 331-е «от полý»). Перед ним — прокимен, глас 4-й: «Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, нижé гневом Твоим накажеши мене», со стихом: «Яко стрелы Твоя унзóша во мне, и утвердил еси на мне руку Твою». После Апостола — «Аллилуиа» со стихами: «Одержáша мя болезни смéртныя, и потóцы беззакония смятóша мя». «Болезни адовы обыдóша мя, предвари΄ша мя сети смертныя».
Евангелие от Луки (зачало 16-е), после него сразу 7-я песнь.
Ирмос: «Божия снизхождения…».
«Опаляет пещь безмерных болезней, и сжигает мя огнéвицы губительныя пламень непрестанно безстýднейший, но росою милости Твоея, Спасе, прохлади поюща: благословен Бог отец наших».
«Пророцы, апостоли, мучеников собори, божественнии учи΄телие, болезни недýгующих нас мольбами укротите и здравие даруйте поющым: благословен Бог отец наших».
«Слава»: «Словом Лазаря воскреси΄вый, ныне яко из гроба нас лютыя нéмощи возстáвивый, оживи, Господи, да вопием песнь благодарственную: благословен Бог отец наших».
«И ныне», Богородичен: «Щедра сущая и Мати Всещедраго, ущедривши, избави Твоя люди, призывающия милости Твоя, Дево, и поющия: благословен Бог отец наших».
«В нашу немощь милостивне облеки΄йся и уподобитися человеком извóливый, молитвами преподобных Твоих, отчаянных спаси нас, воздвигни из гроба отчаяния пети: отроцы, благословите, священницы, пойте, людие, превозносите во вся веки».
«Слава»: «Содетелю естества, Подателю исцеления, утробы щедрот и благоутробия пучину, яко имéяй, Долготерпеливе, посещением посети от губительныя немощи люди Твоя и оживи вопити: священницы, благословите, людие, превозносите во вся веки».
«И ныне», Богородичен: «Крепкая Пóмоще, и известное Заступление, отчаявшихся Надеждо, Пренепорочная, посети страждущыя болезненно рабы Твоя, облегчи΄ тяжесть горькия нéмощи, отжени недуг губительныя нýжды и спаси рабы Твоя, Дево Богородице».
«Ангелов, Архангелов и пророков, апостолов, мучеников, преподобных же, иерархов, священномучеников Твоих молитвами, плач рабов Твоих обрати, Всесильне, в радость: исцели болезнь, облегчи΄ недуги и здравие нам даруй».
«Слава»: «Душ же и телес Врача, в милости богатаго, Господа Тебе молю: исцели страсти моя многия, болезней изыми и скорбных мя, яко Благ и Един Благодетель, и спасай верою чистою Тя величающих».
«И ныне», Богородичен: «Щедраго рождшая и Милостиваго, и Владыку, и Создателя, и Господа, ныне на мне покажи Твоя обычно щедроты и лютаго мя избави недуга, изнуряющаго душу мою, Дево Богородице, и подаждь ми здравие, яко да непрестанно величаю Тя».
По окончании канона: «Достойно есть яко воистину…», Трисвятое и по «Отче наш» возглáс, затем тропари: «Помилуй нас, Господи, помилуй нас…», «Слава»: «Господи, помилуй нас, на Тя бо уповáхом…», «И ныне»: «Милосердия двери отверзи нам…»,
Сугубая ектения: «Помилуй нас, Боже…» до прошения: «Еще молимся о Богохранимей стране нашей…», а затем — особые прошения, по Требнику:
«Согреши΄хом и беззакóнновахом, и сего ради праведный Твой гнев пости΄же нас, Господи Боже наш, и сень смертная обы΄де нас, и ко адовым вратóм прибли΄жихомся. Но к Тебе, Богу нашему, в болезни нашей умильно вопием: пощади, пощади люди Твоя, и не погуби до конца, смиренно молим Ти ся, услыши и помилуй».
«Животом и смертию влады΄чествуяй, Господи, не затвори в смерти дýши рабов Твоих, но престани от гнева и остави ярость, зане исчезают яко дым дни΄е наши, и и΄зсше крепость наша и погибаем до конца грех ради наших. Милостив буди рабом Твоим, в покаянии со слезами молим Ти ся, услыши и помилуй».
«Помяни яко плоть есмы΄, Господи, дух ходя΄й, и не обращáяйся, и милостивно отврати гнев Твой, праведно на ны движимый, имже яко мечем безгодно посещаеши нас, устави болезнь и утоли язву, напрасно губя΄щую нас. Не мертвии бо восхвалят Тя, и в болезни сердца стеня΄ща молим Ти ся, услыши и помилуй».
«Паче всех согрешихом Тебе и беззакóнновахом, Владыко, и аще покаяния не стяжáхом, предложение наше вместо покаяния приими, и на милость преложи΄, смертоноснаго недуга и болезней лютых, яко Всесилен, свободи рабы Твоя, болезненно стеня΄ще молим Ти ся, скоро услыши и помилуй».
«Не помяни беззаконий и неправд людей Твоих и не вниди в суд с рабы Твоими, нижé уклонися гневом от рабов Твоих. Аще беззакония нáзриши, Господи, кто постоит? прах бо и пепел есмы΄, и состав наш яко ничтоже пред Тобою, но яко Щедр и Человеколюбец умилосердися и не погуби нас во гневе Твоем со беззаконьми нашими, молим Ти ся, Боже Преблагий, услыши и помилуй».
«Не хотяй смерти грешных, но еже обратитися и живым быти им, яко живота Источник, оживотвори нас праведным Твоим судом, смерти достойных: Бог бо еси, живыми и мертвыми обладáяй, и не погуби нас во гневе прещения Твоего, воплем крепким в горести сéрдца со слезами молим Ти ся, услыши и помилуй».
«Милостивно при΄зри, Господи, на озлобление людей Твоих, и умилосердися, и повели Ангелу простершему руку свою, еже погубити всех нас, якоже иногда при Давиде повелел еси, еже довлети ныне, и удержати руку свою, да не до конца нас погуби΄т. И мы бо в покаянии Тебе исповéдающеся, яко Давид, вопием: согреши΄хом и беззакóнновахом, и нéсмы достойни Твоего милосердия, но Ты Сам, яко Щедр, единаго ради благосердия Твоего умолéн быв, покажи милости Твоя древния и пощади люди и овцы пáжити Твоея, молим Ти ся, скоро услыши и помилуй».
Священник возглашает: «Услыши ны, Боже, Спасителю наш…» и по возглашении диакона: «Со умилением паки и паки преклоньше колена, Господу помолимся» читает молитву:
«Господи Боже наш, при΄зри с высоты Святыя Твоея на молитву нас, грешных и недостойных рабов Твоих, беззаконьми нашими Твою благость прогневавших и благоутробие Твое раздраживших, и не вниди в суд с рабы Твоими, но отврати страшный гнев Твой, праведно на ны движимый, утоли губительное прещение, устави грозный Твой меч, невидимо безгодно секущий нас, и пощади нищих и убогих рабов Твоих, и не затвори в смерти дýши наша, в покаянии сокрушенным сердцем и со слезами к Тебе, Милосердому, Благоувéтливому и Благоприменительному Богу нашему, припáдающих. Твое бо есть еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь».
The post Последование молебного пения во время губительного поветрия и смертоносныя заразы appeared first on Феодосийская епархия.